Fiecare capitol are un subiect care prezintă o valoare (o specie, un habitat sau o altă valoare naturală) care să poată fi prezentată și ”dezbătută”/”experimentată” prin activități și jocuri într-o oră de curs sau în cadrul diferitelor activităţi şcolare sau extra-şcolare.
Se indică materialele necesare pentru activitate, va fi recomandată perioada de implementare a temei abordate şi se vor oferi informaţii ştiinţifice pentru cadrul didactic, pentru a-l ajuta să înţeleagă mai bine problema.
De asemenea, vor fi date exemple pentru a argumenta valoarea şi importanţa subiectului abordat. Nu în ultimul rând, există propuneri şi descrieri de activităţi și jocuri pentru a ajuta cadrul didactic în implementarea tematicii abordate.
Fiecare activitate are o fişă de lucru la finalul manualului, care a fost concepută pentru a sprijini cadrul didactic în desfăşurarea orei de educaţie ecologică propusă.
Manualul Educaţie Ecologică şi Arii Protejate a fost elaborat prin intermediul proiectului "Natura în şcoli şi şcoala în Arii Protejate", finanţat prin granturile SEE 2009-2014, în cadrul Fondului ONG în România.
Autori: Florentina Florescu, Paul Hac, Tibor Hartel, Katalin Kelemen, Judith Papp
Utilizarea şi circularea acestui manual este gratuită.